بارگیری
مشاهده گواهينامه
Veterinary Health Certificate :
Zip code : A value is required.Minimum number of characters not met.Exceeded maximum number of characters.

پرداخت

ورود اعضا:

یادآوری پسورد

کد پستی عضوهای جدید

اطلاعات خودرو
:کدرهگيري A value is required.Minimum number of characters not met.Exceeded maximum number of characters.
 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دریافت اپلیکیشن دریافت راهنما اپلیکیشن اسب
واردات
صادرات
ترانزيت
خودروها
اخبار ويژه
نعهدنامه ارزی کالاهای مشمول مجوز ارزی وزارت جهاد کشاورزی

عمرماندگاری گوشت تازه گوسفند و گاو وارداتی

application_form_for_renewal_export_animal products_to_malaysia_renew

application_form_for_export_animal products_to_malaysia_2024

نحوه نمونه برداری از فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام

اعزام ناظر بهداشتی جهت گوشت مرغ و گوشت قرمزو دام زنده

APPROVED ESTABLISHMENTS- INDIA- HUMAN CONSUMPTION

تاريخ انتشار : ٧/١٠/١٣٨٨
دستور العمل هاي واردات دام زنده و فرآورده هاي خام دامي:دستور العمل واگذاري صدور مجوز بهداشتي واردات(VIP)
مواد اوليه و خوراك آماده دام ،طيور و آبزيان
 دستور العمل واگذاري صدور مجوز بهداشتي واردات(VIP) مواد اوليه و خوراك آماده دام ،طيور و آبزيان و بازديد و نمونه برداري از كالاو ترخيص قطعي از مبادي ورودي مجاز كشور به استان ها:                                                  
پيرو بخشنامه هاي شماره 58059/12 مورخ 29/9/85 و 73711/12 مورخ 8/12/85 موضوع تفويض اختيار و صدور مجوز نمونه برداري از محموله هاي مواد اوليه و خوراك آماده دام،طيورو آبزيان و دستور العمل هاي شماره 58059/12 مورخ 29/9/85 وشماره 21781/12 مورخ 25/4/86 موضوع صدور مجوز ترخيص قطعي اقلام مربوط به مواد اوليه و خوراك آماده دام ،طيور و آبزيان اين سازمان ، به اطلاع ميرساند . به منظور تسهيل و بهبود روند امور ، صدور مجوز واردات (VIP) خوراك آماده دام ،طيور و آبزيان وهمچنين باقيمانده اقلام مواد اوليه خوراك موضوع بخشنامه هاي فوق  نيز با رعايت ومقررات مشروحه زير به آن اداره كل واگذار مي گردد.
1-    اخذ مدارك معتبر از متقاضي شامل :
الف : اصل درخواست متقاضي : درخواست بايستي در سربرگ رسمي واردكننده(حقيقي-حقوقي )  و بصورت تايپي بوده و درآن مشحصات كالا از جمله نوع محموله ،  وزن آن ، كشور مبدا ، گمرك ورودي ثبت گرديده و ممهور به مهر و امضاي وارد كننده باشد (فرم شماره يك پيوست) .
ب : تصوير پروفرما ( Performa invoice ) كه داراي مشخصات زيربوده و در آن موارد زير قيد شده باشد.
         ب 1- پرو فرما ( پيش فاكتور ) فقط بزبان انگليسي و تصوير آن كاملا خوانا باشد .
         ب 2- پرفرما در سربرگ فروشنده كالا صادر گرديده با نام و آدرس كامل فروشنده ( seller ) و داراي شماره و تاريخ،مهر،امضاء و مشخصات كامل و آدرس خريدار (داراي كارت بازرگاني ) ومشخصات كامل محموله وارداتي باشد.( پرفرما ي با شماره و تاريخ تكراري مورد پذيرش نيست )
         ب 3- نام خريدار ( وارد كننده buyer - ) و آدرس كامل آن 
         ب 4- نوع محموله ( commodity )  ، وزن محموله (  quantity) ،  كشور مبدا  (country of origin  ) ، محل بارگيري ( port of loading ) ، محل تحويل كالا ( destination ) ، نوع وسيله حمل ( conveyance )  و جزئيات مربوط به حمل ( تاريخ حمل – مشخصات وسيله حمل و .... )
       ب 5- پرفرما بايستي داراي تاريخ اعتبار و يا مدت اعتبار ( validity  ) باشد .
 
تذكر:
- مندرجات پرفرما بايستي مؤيد مندرجات درخواست متقاضي باشد. ( براي مثال نام واردكننده در درخواست و در پرفرما همسان باشد )  لازم به تاكيد است كه مجوز ورود دقيقا بر اساس اطلاعات موجود و يكسان درنامه متقاضي و پرفرما صادر گردد .
- پرفرما بايستي مدت دار بوده و تاريخ اعتبار آن منقضي نشده باشد . در غير اينصورت ارائه تمديديه از سوي فروشنده الزامي است .
- فقط درج يك كشور بعنوان كشور مبدا در پرفرما قابل قبول بوده و درج  مبادي گوناگون ( چندين كشور ) مورد  پذيرش نمي باشد .
 
 
- واردات بايستي از مبادي كشورهاي مجاز صورت پذيرد ( كشورهائي كه ممنوعيت از نظر وزارت بازرگاني و قرنطينه نباتي نداشته و بدليل مسائل بهداشتي و يا بروز بيماري خاص از سوي سازمان دامپزشكي كشور غيرمجاز اعلام نگرديده باشند ) درحال حاضر واردات از مبادي برخي كشورها از جمله روسيه – قزاقستان – آذربايجان – اكراين –  تركمنستان – پاكستان- هندوستان  بطور مشروط با رعايت دستورالعمل هاي مربوط به آنفلونزاي پرندگان ( ضدعفوني محموله و يا ارائه گواهي ضدعفوني با مواد مورد تائيد اين سازمان ) مجاز مي باشد . بديهي است ليست كشورهاي غيرمجاز در صورت لزوم از سوي اين سازمان اعلام خواهد شد .
- در خصوص محموله هاي كشور اكراين  انجام نمونه برداريهاي لازم از نظر سنجش مواد راديو اكتيو در مرز ورودي و ارسال به سازمان انرژي اتمي ايران الزامي بوده و ميزان مواد راديو اكتيو بايستي در حد مجاز باشد .
- در صورتيكه در پرفرما كشور امارات متحده عربي بعنوان كشور مبدا انواع كنجاله ها ثبت گرديده باشد ، ارائه گواهي مبدا دانه هاي روغني مربوطه الزامي است .
- حمل محموله بايستي مستقيما از مبادي كشور مبدا ( محل بارگيري )  به يكي از گمركات كشور جمهوري اسلامي ايران ( محل تحويل كالا ) صورت پذيرد . لذا حمل از طريق كشور ثالث     (Transshipment ) ممنوع مي باشد .
- حمل يكباره و يا حمل به دفعات ( حمل در چندين پارتي - partial shipment ) از محل يك مجوز مجاز مي باشد .
- تعويض پرفرما و يا هرگونه تغيير در مندرجات آن ( قبل از صدور مجوز ) بايستي با ارائه اصلاحيه ( amendment  ) از سوي فروشنده و با اطلاع و هماهنگي آن اداره كل صورت پذيرد .
ج : تصوير گواهي ويژگيهاي شيميائي و ميكروبي محموله
ج1- آناليز محموله بايستي مطابق با پيوست بخشنامه هاي ارسالي و نيز استاندارد ملي ايران بشرح زيرباشد
 
 
رديف
نوع محموله
شماره استاندارد ملي ايران- ضوابط كارشناسي سازمان
1
ذرت دامي ( corn , maize )
1445
2
جو دامي ( feed barley )
47
3
گندم دامي ( feed wheat )
104
4
سبوس گندم ( wheat bran )
2342
5
كنجاله پنبه دانه
( cotton seed meal )
278
6
كنجاله آفتابگردان
 ( sunflower seed meal  )
322
7
كنجاله سويا ( soya bean meal  )
800
8
كنجاله بذركتان ( mealflaxseed )
458
9
باقيمانده تخميري گندم خشك
  dray wheat fermentative Remanent )
نامه شماره 27909/44- 23/5/86 دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان ( پيوست ميباشد )
10
دانه كتان ( flaxseed )
نامه شماره 59599/44- 3/11/86 دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان ( پيوست ميباشد )
11
كنجاله كانولا (meal  canola )
نامه 22545/44- 27/4/86 دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان  ( پيوست مي باشد )
12
كنجاله منداب ( rapeseed meal )
نامه شماره 56755/44- 15/10/86 دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان  ( پيوست مي باشد )
13
كنسانتره خوراك طيور(گوشتي-تخمگذار)
استاندارد ملي ايران شماره 605
14
كنسانتره خوراك گوساله
استاندارد ملي ايران شماره 3774
15
خوراك اسب
استاندارد ملي ندارد(براساسآناليز محموله)
16
جانشين شونده شير دامي
استاندارد ملي ايران شماره2388
17
مكمل هاي خوراك دام و طيور
استاندارد ملي ايران شماره 3207
18
پودر چربي گياهي و اسيد چرب گياهي
استاندارد ملي ايران شماره 2998
19
گلوتن ذرت
استاندارد ملي ايران شماره 6634
20
گلوتن گندم
 
21
كنجاله گوار
صورتجلسه كارشناسي مورخ 24/1/87 سازمان
22
كنجاله پالم
صورتجلسه كارشناسي مورخ 2/4/87 سازمان
23
كنجاله منداب
نام شماره 56755/44-15/10/86 دفتر نظارت بر بهداشت عمومي
24
باقيمانده تخميري ذرت خشك
صورتجلسه كارشناسي مورخ 5/9/87
25
باقيمانده تخميري گندم خشك
نامه شماره 27909/44-23/5/86 دفتر نظارت بر بهداشت عمومي
26
كنجاله كلزا و كانولا
نامه شماره 22545/44-27/4/86دفتر نظارت بر بهداشت عمومي
27
پودر ماهي
استاندارد ملي ايران شماره 722
28
پودر پر
استاندارد ملي ايران شماره 3000
ويژگيهاي بهداشتي و ميكروبيولوژيكي تمام محموله ها بايستي دقيقا مطابق با كليه ضوابط مندرج در استاندارد 3207 ملي ايران باشد .
ج2-  درخصوص صدور مجوز واردات مواد اوليه و خوراك آماده دام  اخذ تعهد كتبي از واردكننده مبني بر مصرف كالاي وارداتي صرفا در مراكز مصرف خوراك دام الزامي است . ( ثبت شماره و تاريخ تعهد اخذ شده ، درمجوز ورود اجباري است )  
ج3-  درخصوص رديف هاي 9-10-11 اخذ تعهد كتبي از واردكننده مبني بر رعايت محدوديت مصرف در خوراك دام و طيور به ميزان تعيين شده و اعلام آن به خريداران در موقع فروش الزامي است .
ج4-ارائه گواهي معتبر از كشور مبداء كالا مبني بر عدم وجود هر گونه چربي يا بافت داراي منشاء حيواني و تراريخته (GMO) در خوراك آماده دام ، طيور و آبزيان .  
 
 
تبصره- ساير مدارك مورد نياز براي صدور مجوز واردات خوراك آماده و بسته بندي دام ،طيور و آبزيان در فرم شماره يك و توضيحات آن پيوست اين دستور العمل ميباشد.
2-    اخذ تعرفه هاي مربوط به خوراك دام و طيور:
پس از دريافت مدارك فوق و بررسي آنها در صورت تائيد ، نسبت به اخذ تعرفه هاي مربوطه برابر با نامه شماره 159595- 2/9/81  شوراي اقتصاد ، مصوب نامه شماره 21420/ ت 29707 ﻫ - 17/5/83 هيئت وزيران ( بند د - رديف 10 ) اقدام و رسيد مالي دريافت دارند . ضروري است در ظهر درخواست كتبي واردكننده موارد زير جهت معرفي متقاضي به امورمالي اداره كل ثبت گردد .
تاريخ – شماره و تاريخ درخواست - نام واردكننده – نوع محموله - مقدار محموله
همچنين رسيد مالي نيز در همان پشت برگ درخواست و در زير مشخصات واردكننده با ذكر تاريخ پرداخت-  مبلغ دريافت شده ( به عدد و بحروف )- شماره و تاريخ فيش بانكي- نام واردكننده ثبت گردد. ( نمونه پيوست مي باشد )
تبصره:
هماهنگي با دفترطرح و برنامه و ارزيابي عملكرد و نيز امور مالي سازمان درخصوص نحوه دريافت ، شماره حساب واريزي و سايرجزئيات مربوطه الزامي است . 
3-    صدور مجوز ورود
 در صورت اخذ كليه مدارك موضوع بند (1) و (2 ) مجوز ورود طبق فرمهاي پيوست ( با توجه به مبداء و نوع محموله ) و نيز با رعايت دقيق موارد زير و درج كد هشت رقمي كه از سمت چپ دو رقم اول مربوط به سال صدور دو رقم وسط ماه صدور و سه رقم آخر كد فرآورده هاي خام دامي ( 033 ) ميباشد و نيز الصاق هولوگرام ، توسط آن اداره كل صادرگردد .
3-1-  جهت كنترل دقيق محموله ها از بدو صدور مجوز تا زمان ترخيص نهائي ، مجوز ورود توسط اداره كل دامپزشكي استان مبدا ورودي صادر گردد . ( براي مثال در صورتيكه محل تحويل كالا مرز سرخس باشد ، صدور مجوز ورود برعهده استان خراسان رضوي مي باشد )
3-2-  از محل هر پرفرما منحصرا يك مجوز(VIP) صادر گردد . صدور مجوزهاي متعدد و بدفعات از محل يك پرفرماي كلي غيرمجاز و ممنوع مي باشد .
3- 3 -  از محل چند پرفرما كه داراي مشخصات مشترك ( فروشنده – خريدار – نوع محموله – كشور مبدا يكسان ) مي باشند ، فقط يك مجوز كلي با درج وزن كل محموله و ذكر شماره و تاريخ پرفرماها و وزن هريك ( به تفكيك ) صادر گردد . ( نمونه پيوست مي باشد )
3-4- مجوز صادره غيرقابل واگذاري بوده و فقط واردكننده كه مجوز بنام او صادرگرديده است ، حق استفاده از آن را دارد .
3- 5- يك نسخه رونوشت مجوز صادره  بانضمام اصل فيش واريزي به خزانه و نيز درخواست واردكننده ، بعنوان سابقه در امورمالي اداره كل نگهداري گردد .
 
 
3- 6- پس از صدور مجوزورود تعويض پروفرما و يا هرنوع تغييردر آن ، در صورت صدور اصلاحيه مجوز با ذكر اصلاحات انجام شده از سوي آن اداره كل ، قابل قبول مي باشد . ( نمونه پيوست مي باشد)
تذكر :
درصورتيكه پس از صدور مجوز ، يكي از اركان پرفرما ( فروشنده ، خريدار ، نوع محموله ، كشور مبدا ) طوري تغييرنمايد كه مفاد مجوز را ناگزير دچار تغييرو يا تغييرات اساسي سازد ؛ مشمول صدور اصلاحيه نمي باشد . لذا در صورت لزوم بايستي براساس پرفرماي ارائه شده و با رعايت كليه مراحل ، مجوز جديد صادر و مجوز قبلي باطل گردد .
3- 7- مدت اعتبار مجوز حداكثر يكسال پس از تاريخ صدور بوده و در صورت انقضاء فقط براي يكبار و بمدت سه ماه با صدور نامه مربوطه ( تمديديه- پيوست مي باشد )قابل تمديدگردد .
تذكر: درصورتيكه كالا در مدت اعتبار و تمديد مجوز وارد نگرديده باشد ، پس از اعلام نظر گمرك ورودي و در صورت تقاضاي شركت بايستي مجوز جديد با رعايت كليه ضوابط و مقررات بهداشتي –قرنطينه اي صادر گردد.
3- 8-  درصورتيكه واردكننده از كل مجوز و يا قسمتي از آن استفاده نكرده باشد و بدلايل موجه مايل به وارد نمودن كل كالا و يا باقيمانده آن نباشد مي تواند با ارائه مدارك زير مجوز را باطل و وجه پرداختي بابت تعرفه و يا قسمتي از آن را دريافت نمايد . ( هماهنگي با امورمالي سازمان الزامي است )
-         اصل درخواست واردكننده مبني بر اعلام دلايل عدم ورود كل كالا و يا قسمتي از آن
-     ارائه مجوز ورود صادره ( ارائه نسخه اصل در صورتيكه محموله كلا وارد نگرديده باشد- ارائه تصوير آن در صورتيكه قسمتي از محموله وارد شده باشد )
-         ارائه نسخه ابطال شده ثبت سفارش بازرگاني ( براي كل و يا قسمتي از محموله )
-         در صورت گشايش اسناد اعتباري ( LC ) ارائه اصل نامه بانك گشايش كننده مبني بر ابطال LC و يا استفاده از قسمتي از آن 
پس از اعلام نظرگمرك ورودي نسب به صدور نامه ابطال جهت كل و يا الباقي مجوز اقدام نمايند. ( نمونه پيوست مي باشد )
-     عودت وجه از خزانه به ذينفع ، بايستي با ارسال نامه درخواست وجه منضم به تصويرفيش واريزي و صورت ريزحساب و كارت بانك به خزانه استان صورت پذيرد .
-     بديهي است كليه عمليات مالي وصول درآمدها ، بايستي تحت سيستم مالي ثبت و ضبط گردد ( در صورت نياز به دستورالعمل ، با سازمان هماهنگي بعمل آيد )
ضروري است نتيجه اقدامات انجام شده را بطور ماهانه مطابق با جدول زير به دفتر قرنطينه و امور بين الملل و نيز اداره كل امورمالي سازمان ارسال نمايند .
- نسخه اصل مجوزها فقط روي نمونه فرم VIP  ارائه شده صادر گردد
- كد 9 رقمي مجوز به اين شكل اصلاح شود - دو رقم اول از سمت جپ سال صدور ، دو رقم وسط ماه صدور ، دو رقم ديگر كد فرآورده هاي خام دامي ، دو رقم آخر (سمت راست ) كد سازماني استان مربوطه ميباشد .   براي مثال كد شماره 880303339IVOQ مربوط به مجوز ورود محموله فرآورده خام دامي است كه در ماه مهر سال 1387 توسط استان خراسان رضوي صادر گرديده است ( براي اين نوع محموله ها 4 رقم سمت براي هر استان ثابت است بنابراين فقط دو رقم مربوط به سال و دو رقم مربوط به ماه متغير است )
- فقط پروفرما اينويس دريافت و شماره و تاريخ آن در مجوز قيد شود . دريافت هرنوع مدرك مثلا اينويس- اينويس بازرگاني – قرارداد بين دوطرف غيرمجاز است
- فقط نام يك كشور در پرفرما قيد شده باشد . درج نام چند كشور و يا عبارت اين مبدا يا آن مبدا مجاز نيست .              
- ويژگيهاي كيفي و شميائي محموله مطابق با استاندارد مربوطه باشد ( ويژگيهاي بهداشتي مطابق با استاندارد 3207 ملي ايران )
- هر نوع اصلاح ويا تغيير در پرفرما بايستي با اطلاع و تائيد ( مهر و امضاي فروشنده ) صورت پذيرد و خود واردكننده حق دخل و تصرف در مدارك ندارد
- قاعدتا قبل از صدور مجوز هيچ اقدامي در جهت حمل بار نبايستي انجام گيرد ولي اگر احيانا قبل از صدور مجوز بار به گمرك وارد شده است ضوابط تا صدور مجوز بدون هيچگونه اغماض بايستي رعايت گردد
 
-   نحوه دريافت تعرفه هاي مصوب دقيقا مطابق با دستورالعمل و با هماهنگي دفتر طرح و برنامه و امورمالي سازمان صورت پذيرد. از هرنوع اقدام بدون هماهنگي جدا اجتناب شود . 
 
 - گزارش صدور مجوز (VIP) واعلام ورود وبازديدو نمونه برداري ازكالا و صدور مجوزترخيص قطعي بايستي از طريق سيستم يكپارجه قرنطينه بطور مرتب و ماهانه ( حداكثر تا پنجم ماه بعد ) با درج كامل اطلاعات ارسال شود . بهتر است هرروز و همزمان پس از صدور هر مجوز مشخصات در جدول داده شده درج گردد.
 
 
-     امور مربوط به صدور مجوز مستقيماً به آن اداره كل وگذار شده است عيهذا از واگذاري آن به شهرستانهابه هر نحوء مختلف اكيداًخود داري بعمل آيد.
-     موكداً متذكر مي گردد رعايت دقيق مورد فوق و مسئوليت دريافت مدارك و اسناد ،بررسي و صدور مجوز (VIP) ، حفظ و نگهداري سوابق و حسن اجراي امور محوله بر عهده آن اداره كل خواهد بود.
 
      

 
-                                 گزارش عملكرد ماه ..... سال...... -
 
 
رديف
شماره و تاريخ مجوز
نام وارد كننده
نوع مجوز
نوع محموله
وزن محموله
( كيلوگرم )
شماره و تاريخ پرفرما
كشور مبدا
مبلغ پرداخت شده (ريال )
شماره و تاريخ فيش بانكي
 
 
 
ورود
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 فرم شماره 1 (مربوط به درخواست واردات انواع غذاي دام ،طيور وآبزيان بصورت بسته بندي شده كه در سربرگ رسمي شركت چاپ و تحويل دامپزشكي استان شود)
 
مدير كل محترم دفتر قرنطينه و امور بين الملل
با سلام. احترامأ با عنايت به اينكه اينجانب(دارنده كارت بازرگاني شماره ....................... و كارت ملي شماره ........................) /اين شركت (دارنده كارت بازرگاني به شماره ................ و شماره ثبت ...................) قصد واردات ميزان................      كيلوگرم محموله ................ از مبدأ كشور.................. و مرز ورودي .................... را دارم ، خواهشمند است دستور فرمائيد با توجه به مدارك ذيل الاشاره (اسناد به پيوست) اقدامات لازم براي صدور مجوز ورود مربوطه صورت پذيرد.
1- پرفرماي ( PRO FORMA-INVOICE) معتبر صادره از سوي شركت ......................
2- آناليز شيميائي و ميكروبي محموله وارداتي
3- گواهي مربوط به تركيبات محموله (ingredient) و دياگرام پروسه توليد محموله
4- نمونه گواهي بهداشتي مربوط به محموله صادره از دامپزشكي دولتي كشور مبدأ
5- نمونه ليبل و برچسب در نظر گرفته شده براي الصاق روي بسته هاي محموله وارداتي به دو زبان انگليسي و فارسي
6- تصوير گواهي GMP يا ISO 22000   يا HACCP  مربوط به كارخانه توليد كننده محموله
7 - تصوير گواهي FREE SALE (اجازه فروش آزاد) كارخانه توليد كننده محموله صادره از مراجع ذيصلاح كشور مبدأ
8- تصوير كارت بازرگاني / تصوير آگهي روزنامه رسمي
ضمنأ سركار خانم /جناب آقاي ............................. به عنوان نماينده تام الاختياراينجانب/اين شركت جهت انجام امور مربوطه به حضور معرفي مي گردد.
 
نام و امضاء و مهر وارد كننده                             
       شركت / شخص
                                         
 
 
 
 

نظريه كارشناس:
-      الف-مدارك فوق توسط اينجانب رويت و مورد بررسي لازم قرار گرفت . اسناد مربوطه كامل بوده ، متقاضي مي تواند نسبت به پرداخت تعرفه مربوطه به خزانه داري كل اقدام نمايد.
-      ب- مدارك فوق توسط اينجانب رويت و مورد بررسي لازم قرار گرفت . اسناد مربوطه ناقص بوده ، متقاضي بايستي نسبت به ارائه نواقص به شرح ذيل جهت بررسي مجدد كارشناسي اقدام نمايد.
-         1-
-         2-
-         3-
                                                                                                                           
                                                                                                               امضاء كارشناس- تاريخ ...............................

                               توضيحات فرم 1 بر اساس بندهاي 8 گانه مندرج در آن
 
1- پرفرماي ارائه شده بايستي داراي شماره، تاريخ، مهر ، امضاء،تاريخ اعتبار، ميزان كالا ، مشخصات كامل و آدرس فروشنده و خريدار (دارنده كارت بازرگاني) و مشخصات كامل محموله وارداتي باشد
2- آناليز شيميائي و ميكروبي محموله وارداتي بايستي مطابق با استانداردهاي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و ضوابط بهداشتي سازمان دامپزشكي كشور مندرج در سايت اين سازمان باشد.
 3- گواهي مربوط به تركيبات محموله (ingredient) و دياگرام پروسه توليد محموله بايستي توسط كارخانه توليد كننده ممهور و تأئيد گردد.
4- در نمونه گواهي بهداشتي مربوط به محموله صادره از دامپزشكي دولتي كشور مبدأ بايستي اطلاعات بهداشتي كامل مربوط به محموله( بر اساس ضوابط اين سازمان مندرج در سايت اين سازمان) قيد شده باشد. اين فرم مي تواند بصورت نمونه خام و تكميل نشده يا تصويري از نمونه تكميل شده براي محموله مشابه قبلي باشد.
4- نمونه ليبل و برچسب در نظر گرفته شده براي الصاق روي بسته هاي محموله وارداتي بايستي به دو زبان انگليسي و فارسي تهيه و نمونه اي از آن بر روي برگه A4 به همراه مدارك تحويل اين سازمان گردد. بديهي است در ليبل مذكور بايستي نام توليد كننده،نام وارد كننده، تاريخ توليد،تاريخ انقضاء ، نوع محصول و مورد مصرف آن قيد شده باشد.
4- تصوير گواهي GMP يا HACCP  ياISO 22000  مربوط به كارخانه توليد كننده محموله بايستي از سوي مراجع ذيصلاح كشور مبدأ صادر و نشانگر عملكرد كارخانه مذكور بر اساس استانداردهاي بين المللي باشد.
5 - تصوير گواهي FREE SALE  كارخانه توليد كننده محموله بايستي توسط مرجع ذيصلاح كشور مبدأ صادر و نشانگر اجازه فروش آزاد محصول كارخانه مذكور در كشور مبدأ و يا ساير كشورهاي جهان باشد.
6 - تصوير كارت بازرگاني بايستي متعلق به شخص متقاضي حقيقي و يا يكي از اعضاي هيأت مديره  
     شركت درخواست كننده واردات باشد. ارائه تصوير آگهي روزنامه رسمي براي شركتهاي متقاضي الزامي است.
تبصره: بديهي است ارائه مدارك مندرج در بند 2 براي يكبار و در اولين تقاضاي ارائه شده از سوي متقاضي (براي تشكيل پرونده) كفايت مي كند.